11-04-2014, 5:46
Co ciekawe po jej torach kursują pociągi Metropolis wyprodukowane przez Alstom w Chorzowie. Co ciekawe, składy te już za rok będą kursować w pełni automatycznie.
Kursujące pod Budapesztem pociągi Alstomu to tzw. Projekt L4. Jest to 15 czteroczłonowych pojazdów wyposażonych w system ATC (Automatic Train Control), który umożliwia w pełni automatyczną ich obsługę bez udziału człowieka. Składy te ściśle współpracują z infrastrukturą po której się poruszają i to właściwie ona nimi kieruje.
Przez najbliższy rok nowe pociągi będą jednak kursować z nadzorem maszynisty. Wtedy też odbywać się będą ostatnie testy systemu sprawdzające jego działanie w na linii którą mają obsługiwać. Po tym czasie kabina maszynisty, wraz z częścią jej wyposażenia, zostanie zdemontowana, a przedział pasażerski powiększy się o dodatkową powierzchnię na krańcach pojazdu. Według harmonogramu testów, ma to nastąpić w kwietniu 2015 r.
System ATC pierwsze testy przeszedł jeszcze w chorzowskich zakładach Konstalu, gdzie powstawały wagony. Tam sprawdzono jego okablowanie (testy ciągłości, dielektryki, izolacji), a także poszczególne funkcje w trybie statycznym (czujniki wykolejenia, czujniki przeszkody, system awaryjnego otwierania drzwi, itp.). Kolejne testy pociągi przechodziły już w Budapeszcie.
Oprócz systemu ATC budapesztańskie pociągi zostały w szereg innych nowoczesnych systemów. Wśród nich, najważniejsze są te dotyczące bezpieczeństwa pasażerów. Są one szczególnie istotne ze względu na brak maszynisty, gdy pociągi będą się już poruszały w trybie automatycznym. Z tego względu pojazdy zostały wyposażone w system awaryjnego otwierania drzwi awaryjnych wagonu oraz w system awaryjnego zasilania pociągu.
Kursujące pod Budapesztem pociągi Alstomu to tzw. Projekt L4. Jest to 15 czteroczłonowych pojazdów wyposażonych w system ATC (Automatic Train Control), który umożliwia w pełni automatyczną ich obsługę bez udziału człowieka. Składy te ściśle współpracują z infrastrukturą po której się poruszają i to właściwie ona nimi kieruje.
Przez najbliższy rok nowe pociągi będą jednak kursować z nadzorem maszynisty. Wtedy też odbywać się będą ostatnie testy systemu sprawdzające jego działanie w na linii którą mają obsługiwać. Po tym czasie kabina maszynisty, wraz z częścią jej wyposażenia, zostanie zdemontowana, a przedział pasażerski powiększy się o dodatkową powierzchnię na krańcach pojazdu. Według harmonogramu testów, ma to nastąpić w kwietniu 2015 r.
System ATC pierwsze testy przeszedł jeszcze w chorzowskich zakładach Konstalu, gdzie powstawały wagony. Tam sprawdzono jego okablowanie (testy ciągłości, dielektryki, izolacji), a także poszczególne funkcje w trybie statycznym (czujniki wykolejenia, czujniki przeszkody, system awaryjnego otwierania drzwi, itp.). Kolejne testy pociągi przechodziły już w Budapeszcie.
Oprócz systemu ATC budapesztańskie pociągi zostały w szereg innych nowoczesnych systemów. Wśród nich, najważniejsze są te dotyczące bezpieczeństwa pasażerów. Są one szczególnie istotne ze względu na brak maszynisty, gdy pociągi będą się już poruszały w trybie automatycznym. Z tego względu pojazdy zostały wyposażone w system awaryjnego otwierania drzwi awaryjnych wagonu oraz w system awaryjnego zasilania pociągu.