22-05-2013, 0:47
(21-05-2013, 18:42)panew napisał(a): w polskim kodeksie drogowym nie ma mowy o takim rozwiazaniu
natomiast w 1990 raczej nie było sygnalizatorów warunkowych tylko takie strzałki na stałe zamontowanie i spotkałem sie w tych zamierzchłych czasach tylko z "prawoskretem (...)
Masz racje nie pamiętam czy były to zielone strzałki na białym tle z blachy przymocowane na stałe do sygnalizatora czy, załączane sterownikiem sygnalizacji, podświetlane zielone strzałki. Była to na pewno strzałka do jazdy na wprost.
Sprawę przepisów ruchu drogowego na Węgrzech reguluje dosyć stare rozporządzenie (jednakże wielokrotnie modyfikowane) wydane wspólnie przez ówczesnego Ministra Komunikacji i Spraw Poczty, i Ministra Spraw Wewnętrznych o zasadach komunikacji na drogach publicznych, nr rozporządzenia 1/1975 z 5 lutego ( 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól)
W ustępie 5. paragrafu 9. jest zapis o "zielonych strzałkach" o treści:
" (5)28 Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni."
( ~ jeśli przy sygnalizatorze świetlnym wspomnianym w punkcie a ustępu 1. zamontowana, uzupełniająca lampa pokazująca strzałkę, pokazuje sygnał zielony to możliwe jest kontynuowanie ruchu w kierunku wskazanym przez strzałkę niezależnie od innych sygnałów wysyłanych przez sygnalizator świetlny. )
źródło: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cg...500001.KPM
W Polsce sprawy te reguluje Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
źródło: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?i...0021701393
W aktualnie obowiązującym rozporządzeniu nie odnalazłem informacji o zielonej strzałce do jazdy na wprost.