04-03-2020, 23:57
Niestety nie.
Pozwolenie na budowę kolejki zębatej zostało wydane 3 lipca 1873 roku, budowa linii zaczęła się natychmiast po otrzymaniu zezwolenia. Pracami kierował Ferenc Cathry Szaléz. Pierwszy skład wyruszył na trasę 24. czerwca 1874 roku o godzinie 16. Na początku kolej kursowała na trasie Városmajor - Svábhegy. Długość trasy 2883 m, różnica poziomów 264 m. Od 17 maja 1890 roku kolejka zębata kursuje na przedłużonej trasie do Széchenyi-hegy. Długość trasy zwiększyła się do 3733 m, a różnica poziomów do 315 m. Początkowo kolej była ciągniona przez parowóz.
Pozwolenie na budowę kolejki zębatej zostało wydane 3 lipca 1873 roku, budowa linii zaczęła się natychmiast po otrzymaniu zezwolenia. Pracami kierował Ferenc Cathry Szaléz. Pierwszy skład wyruszył na trasę 24. czerwca 1874 roku o godzinie 16. Na początku kolej kursowała na trasie Városmajor - Svábhegy. Długość trasy 2883 m, różnica poziomów 264 m. Od 17 maja 1890 roku kolejka zębata kursuje na przedłużonej trasie do Széchenyi-hegy. Długość trasy zwiększyła się do 3733 m, a różnica poziomów do 315 m. Początkowo kolej była ciągniona przez parowóz.