(06-11-2012, 10:53)moziba napisał(a): Mówienie o końcach budapeszteńskich linii tramwajowych „pętla”, mnie wydaje się nieuzasadnione (...)
Fakt typowych pętli jest niewiele i są likwidowane np. tramwaj nr 6 na Moriczu już nie ma pętli. Problemów ze zmianą kierunków jazdy tramwajów nie mają bo drzwi w tramwajach są zarówno po prawej jak i lewej stronie. Pozwala to też na tworzenie przystanków "wewnętrznych" - jeden szeroki peron umieszczony pomiędzy parami szyn.
Widać, że w tym wypadku łódzka krańcówka jest bardziej szczęśliwym określeniem. Przystanek końcowy w formie pętli potrzebuje dużo miejsca i dlatego odchodzi się od tego rozwiązania
Ja pisząc o tramwaju 41 wspominałem pętlę bo taki był tor przystanku końcowego.
Jak wyglądał układ szyn pokazują poniższe ilustracje.
W latach 60 XX. wieku szyn przybyło :