07-10-2012, 21:06
(07-10-2012, 15:25)andrasz napisał(a): (...) to węgierskie ikarusy nie miały typowej skrzyni biegów, tylko automat, może to też wpływało na szybszą jazdę.(...)
Dobrze zauważyłeś w Budapeszcie w autobusach komunikacji miejskiej autobusy posiadały (i tak już zostało) automatyczną skrzynię biegów. Pamiętam jak zostały zawarte kontrakty na dostawy dużych partii Ikarusów do Polski. Węgrzy byli niezmiernie zdziwieni, że mają to być autobusy z manualną skrzynią biegów. U nas się nie dbało jeszcze o komfort pracy kierowcy autobusu. Często jadąc z Budy do Pesztu autobusem nr 7 nie mogłem się nadziwić jak kierowca rozpędzał tego przegubowego Ikarusa do 60 km/h tuż przed skrętem na most Elżbiety. Albo wjazd autobusu 27 na Górę Gellért'a z przysłowiowym "prostowaniem rury". Kierowcy komunikacji miejskiej w Budapeszcie jeździli zawsze ostro. Teraz czasami w Krakowie spotykałem autobusy jeżdżące dynamicznie.