Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04.08.2012
Reputacja:
0
Jestem osobą niepełnosprawną (poruszam się o kulach) i wybieram się niedługo samochodem do Budapesztu.
Z barierami architektonicznymi raczej daję sobie radę, ale może ktoś z bywalców wie:
1. Jak wygląda sprawa parkowania osób niepełnosprawnych w Budapeszcie - czy są takie koperty jak u nas, czy w strefie turystycznej jest szansa na znajdowanie wolnych, czy parkując na nich (mam międzynarodową legitymację) trzeba coś płacić?
2. Jak wygląda dostosowanie komunikacji miejskiej? Np. czy są autobusy/tramwaje niskopodłogowe?
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04.08.2012
Reputacja:
0
Jeszcze jedna sprawa - może ktoś pomógłby mi opracować trasę zwiedzania, przy następujących założeniach:
1. Do dyspozycji jest ok. 2 dni - tzn. - zajeżdżamy rano (10-11), mamy czas do końca dnia, nocleg, cały następny dzień, drugi nocleg, przedpołudnie trzeciego dnia (max do 12-13)
2. Planowałem poza dziennym zwiedzaniem także coś zobaczyć nocą (pytanie co i jak? Myślałem też o wieczornym rejsie Dunajem)
3. Chciałbym zaliczyć jeden wieczór w jakieś niezbyt drogiej ale klimatycznej knajpce - jakieś pomysły?
-------------
I teraz najważniejsze - tak jak pisałem mam ograniczenia w poruszaniu się.
4. Daję radę z komunikacją miejską (metro, tramwaj, autobus) - ale nie może być zbyt długich dojść do stacji (max 200-300 m). Czy w tej sytuacji warto się szarpać samochodem, czy zaryzykować komunikacją miejską? (Paryż zwiedziłem metrem i autobusami, choć lekko nie było).
5. Jaką trasę wybrać, żeby nie było długich odcinków do przejścia pieszo (pojedyncze odcinki max 500 m, w sumie raczej max 2-3 km w ciagu dnia z przerwami).
6. Schody nie są problemem, ale w rozsądnej liczbie (1-2 piętra) - z tego co wiem na wzgórza są jakieś kolejki wjazdowe, trzeba by to uwzględnić w planach.
7. Nie będę sam i nie chciałbym bardzo ograniczać innych (zdrowych) osób, więc trzeba by to tak zaplanować, że ja poruszam się jakby główną trasą, a inne osoby mogą z tej trasy gdzieś odskoczyć na parę minut na bok i zobaczyć coś więcej.
Czas na przygotowanie planu mam ok. 5 dni. Liczę na podpowiedzi.
Liczba postów: 2,303
Liczba wątków: 240
Dołączył: 28.01.2012
Reputacja:
375
Wydaje mi się, że metro odpada. Budapeszteńska kolejka ma swoje lata i po prostu nie budowano wówczas wind. A przynajmniej ja takich nie kojarzę. Odległości między przystankami nie są duże. Na pewno na wózku można swobodnie poruszać się tramwajami linii numer 4 i 6. Są one w pełni przystosowane.
Liczba postów: 1,776
Liczba wątków: 240
Dołączył: 17.07.2012
Reputacja:
1,041
07-08-2012, 15:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2012, 15:07 przez Waldek.)
Z informacji na stronie BKV (Budapeszteńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego) wynika, że tak jak pisał Kolega FVG tramwaje 4 i 6 są niskopodłogowe. Jest jeszcze informacja, że liczne autobusy i trolejbusy też są niskopodłogowe. Szukam na jakich liniach albo co ile jeżdżą. Jeśli idzie o Wzgórze Zamkowe to autobusem nr 16 z placu Széll Kálmán dawnego placu Moskvy (ale tutaj mogą być problemem schody) albo z placu Deák Ferenc w V. dzielnicy można dojechać. Ewentualnie spod tunelu Adama Clarka kolejką (Sikló). Nie wiem jak dajesz radę na schodach ruchomych bo praktycznie wszystkie stacje M2 i większość M3 (na odcinku w centrum) je posiada. Do M1 schodzi się po schodach na głębokość do ok. 4m.
Na górę Gellért'a jedzie autobus z placu Moricz'a nr 27. Niestety znalazłem, że ani autobus 16 ani 27 nie jest niskopodłogowy. Na rozkładzie jest wówczas informacja Alacsonypadlós jármű nem közlekedik / No low floor service / Keine Niederflur-Wagen
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.07.2012
Reputacja:
5
Ze swojej strony dodam, że w paru miejscach (a było ich stosunkowo niewiele) widziałam dobrze przemyślane miejsca parkingowe (z każdej strony auta po metr dodatkowego pasa) - pozwalające na swobodne wyjęcie wózka/kul etc.