04-01-2015, 12:12
(03-01-2015, 22:57)eplus napisał(a): Sielskie widoki, wóz "niestety" ogumiony (ja jeździłem dawno temu wozem mojego dziadka na drewnianych kołach szprychowych ze stalowymi obręczami):Nie za dobrze to widać na fotce, ale wóz wygląda na przerobiony ze starszego - koła ma typowo szprychowe, tylko obręcze założone ogumione.
No i tylne koła większe od przednich - też cecha głównie starych "szprychowców" (choć nie wyłącznie)
Cytat:"Viteza de circulata 15km per ora" - chyba właśnie ta maszyna ma ponad 100 lat, chociaż dla mnie równie zaskakująca była data produkcji lokomotywy z innej fotografii - 1985 Gdy na PKP likwidowano ostatnie parowozy, Ceaușescu w najlepsze produkował zabytki techniki, pomimo tego, że Rumunia dysponowała jakimiś tam złożami ropy i napęd spalinowy wydawałby się optymalnym rozwiązaniem.Nie pamiętam, czy czasem Rumunia nie miała specjalizacji w ramach RWPG - tabor wąskotorowy.
Może lokomotywę parową jakiś hobbysta zrobił
Dzięki za info - w życiu bym nie zgadł że to się Mocanita nazywa.