Statystyka może wszystko...
Wg tego indeksu HERE-SBD EV Index 2024 summary report (można wyguglać, albo na moto.pl znaleźć marne omówienie)
Polska i Węgry są w ogonie Europy jeśli chodzi o elektromobilność, ale Polska wyprzedza Węgry.
Jeśli was duma z tego powodu rozpiera to... zejdźcie na ziemię.
Na index skladają się 4 czynniki:
1. Ilość punktów ładowania na km dróg - lekka przewaga Polski.
2. Średnia moc w punkcie ładowania - wyraźna przewaga Polski (mogę potwierdzić z własnych obserwacji. b. mało punktów o mocach 120+ kW na Węgrzech)
3. Udział elektryków w rynku samochodów nowych w 2023r - na oko Węgry 5x lepiej niż Polska.
4. Ilość pojazdów elektrycznych na punkt ładowania - Polska dużo lepiej bo... mamy mało samochodów elektrycznych.
IMO pkt 3 jest kluczowy, a pkt 4 niezbyt istotny...
Wg tego indeksu HERE-SBD EV Index 2024 summary report (można wyguglać, albo na moto.pl znaleźć marne omówienie)
Polska i Węgry są w ogonie Europy jeśli chodzi o elektromobilność, ale Polska wyprzedza Węgry.
Jeśli was duma z tego powodu rozpiera to... zejdźcie na ziemię.
Na index skladają się 4 czynniki:
1. Ilość punktów ładowania na km dróg - lekka przewaga Polski.
2. Średnia moc w punkcie ładowania - wyraźna przewaga Polski (mogę potwierdzić z własnych obserwacji. b. mało punktów o mocach 120+ kW na Węgrzech)
3. Udział elektryków w rynku samochodów nowych w 2023r - na oko Węgry 5x lepiej niż Polska.
4. Ilość pojazdów elektrycznych na punkt ładowania - Polska dużo lepiej bo... mamy mało samochodów elektrycznych.
IMO pkt 3 jest kluczowy, a pkt 4 niezbyt istotny...