Péter Magyar o Węgieskich Kolejach Państwowych (MÁV)
#1
Péter Magyar, Przewodniczący partii Tisza, pisze na Facebook do ministra odpowiedzialnego min. za komunikację krajową.
Panie ministrze Lázár, miał pan 14 lat, nieograniczoną władzę, tysiące miliardów unijnych funduszy. Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) nie tylko się nie rozwinęły, ale pogrążyły w bezprecedensowym kryzysie. Pięciopunktowe plany działania tutaj nie wystarczą - napisał w sobotę Péter Magyar w poście na Facebooku do ministra transportu.

Przewodniczący partii Tisza wymienił 16 punktów kryzysu w organizacji transportu kolejowego. Polityk odniósł się do niezrównoważonych warunków pracy pracowników kolei.

Magyar zwrócił uwagę, że podczas gdy w całej Europie budowane są koleje dużych prędkości, w ubiegłym roku ograniczenie prędkości na najważniejszej linii kolejowej wynosiło 30 km/godz. Tymczasem rozwój i utrzymanie infrastruktury kolejowej często odbywa się za cenę kilkakrotnie wyższą niż cena rynkowa i poziom cen w krajach sąsiednich.

Oto 16-punktowa lista opisująca katastrofalną sytuację MÁV:
  1. Około trzy miliony minut, czyli pięć lat i osiem miesięcy spóźniły się łącznie pociągi MÁV w 2023 r. Jest to najgorszy wyniki od czasu wprowadzenia metodologii obliczeń w 2017 r., przy czym opóźnienia poniżej sześciu minut nie są nawet uwzględniane w statystykach.
  2. W tym tygodnie zdarzyło się, że wszystkie trzy główne dworce kolejowe nie były dostępne dla podróżnych.
  3. Nieprzewidywalność kolei powoduje niedogodności i problemy w pracy dla wielu naszych współobywateli. Coraz więcej osób traci pracę z powodu opóźnień na kolei.
  4. Znaczna liczba pracowników kolei jest zmuszona do pracy w niedopuszczalnych warunkach (czasami temperatury w lokomotywach, wagonach i pomieszczeniach dla załogi przekracza 50 stopni Celsjusza, pracownicy kolei zmuszeni są do "odpoczynku" w pomieszczeniach bez toalet, na rozklekotanych, zapluskwionych kanapach).
  5. W 2024 r., dwadzieścia lat po naszym przystąpieniu do UE, wiele budynków dworcowych i usługowych Węgierskich Kolei Państwowych jest w opłakanym, zagrażającym życiu stanie.
  6. Rząd wydaje ogromne sumy na prestiżowe inwestycje kolejowe, podczas gdy w dużej części kraju na pasażerów czekają 50-60-letnie lokomotywy i wagony. Nie wspominając o kolejkach HÉV.
  7. Znaczna część toalet w MÁV nie spełnia nawet najbardziej podstawowych wymogów higienicznych, podczas gdy Wy wydajecie dziesiątki miliardów forintów na ich "sprzątanie " i ochronę oligarchom z Krajowego Systemu Przestępczego.
  8. Na liniach MÁV w całym kraju widzimy stosy śmieci i pola metrowych ambrozji, co jest niezgodne z obowiązującymi przepisami i zagraża zdrowiu milionów naszych współobywateli.
  9. Uważacie się za przyjaciół prowincji i zamykacie jena po drugiej prowincjonalne linie kolejowe.
  10. Poświęcacie swoją energię, podobnie jak resort zdrowia, na zakazy fotografowania i nagrywania wideo na terenie kolei oraz na udostępnianie wszędzie publikacji propagandowych NER, zamiast na dostosowanie kolei do pełnienia ich podstawowych funkcji publicznych.
  11. W 2024 r. zdecydowana większość linii, pociągów, przejść podziemnych, wiaduktów i budynków kolejowych nie jest pozbawiona barier, więc miliony naszych współobywateli na wózkach inwalidzkich, osób starszych lub pchających wózki dziecięce zostaną pozbawione możliwości korzystania z transportu kolejowego.
  12. Podczas gdy w całej Europie budowane są koleje dużych prędkości, w zeszłym roku na najważniejszej linii kolejowej mieliśmy ograniczenie prędkości do 30 km/h. Są linie, na których średnia prędkość jest niższa niż 170 lat temu. Jest taka linia na której wysportowany rodak na odcinku 20 kilometrów wyprzedza kursujący po niej pociąg.
  13. Wzrasta, z powodu braku niezbędnej konserwacji, ryzyko wypadków na liniach MÁV.
  14. Rozwój i utrzymanie infrastruktury kolejowej często odbywa się za cenę kilkakrotnie wyższą niż cena rynkowa i poziom cen w krajach sąsiednich. Różnica setek miliardów forintów trafiła do oligarchów Narodowego Systemu Przestępczego, a brak tych funduszy uniemożliwia nawet najbardziej niezbędny rozwój kolei.
  15. Unia Europejska zapewnia państwom członkowskim ogromne środki na rozwój kolei. Zamiast rozpocząć ważne projekty rozwojowe z funduszy UE dwa lata temu, spaliliście setki miliardów forintów publicznych pieniędzy na ołtarzu antyunijnej propagandy i nie podejmujecie niezbędnych działań antykorupcyjnych, w wyniku czego nasz kraj traci fundusze rozwojowe.
  16. Zatrzymaliście prawie każdy istotny, wcześniej planowany i obiecany rozwój jednocześnie wyrzucacie setki miliardów forintów dla swoich przyjaciół.

- Wystarczy! - powiedział Péter Magyar, który zauważył również, że jedna z największych stacji kolejowych w kraju nie tylko nie ma cyfrowego systemu sterowania zwrotnicami, ale nawet nie jest zautomatyzowana, od 1929 r. sterowanie zwrotnicami odbywa się ręcznie.

Źródło: 24.hu - László Török
Odpowiedz


Podobne wątki&hellip
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Péter Magyar na placu Bohaterów sobota 8 czerwca Waldek 33 3,990 30-07-2024, 8:45
Ostatni post: Mac_pl



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości