Liczba postów: 769
Liczba wątków: 22
Dołączył: 31.01.2014
Reputacja:
271
26-11-2020, 19:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2020, 20:08 przez Pudelek.)
Cytat:Należy wiedzieć, że jeśli droga krajowa biegnie w bliskim sąsiedztwie autostrady, to są na niej odcinki z zakazem poruszania się TIR-ów. Dla tych pojazdów, jeśli dowozi ładunek w takie miejsce, należy uzyskać pozwolenie na przejazd. Wjazd bez pozwolenia grozi karą pieniężną.
I to jest rozsądne podejście, a nie jak u nas: krajówka równoległa do autostrady pełna Tirów, które oszczędzają na opłatach, we wsiach i miasteczkach strach wyjść z domu.
Liczba postów: 769
Liczba wątków: 22
Dołączył: 31.01.2014
Reputacja:
271
26-11-2020, 19:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2020, 20:09 przez Pudelek.)
(...zdublowało mi się...)
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05.05.2020
Reputacja:
4
26-11-2020, 21:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2020, 21:48 przez Krzysiek71.)
(26-11-2020, 19:58)Pudelek napisał(a): Cytat:Należy wiedzieć, że jeśli droga krajowa biegnie w bliskim sąsiedztwie autostrady, to są na niej odcinki z zakazem poruszania się TIR-ów. Dla tych pojazdów, jeśli dowozi ładunek w takie miejsce, należy uzyskać pozwolenie na przejazd. Wjazd bez pozwolenia grozi karą pieniężną.
I to jest rozsądne podejście, a nie jak u nas: krajówka równoległa do autostrady pełna Tirów, które oszczędzają na opłatach, we wsiach i miasteczkach strach wyjść z domu. Może rozsądne ale nijak ma się do Polski. Wynika to z kosztów podróżowania po autostradach w Polsce i na Węgrzech. Ich własności. Systemu poboru opłat. Długości autostrad itd. U nas na bramkach można dłużej stać aniżeli się jedzie. Najpierw należało obniżyć koszty. Ujednolicić system poboru oplat i zastąpić bramki. Itd. Warto porównać długość autostrad w Polsce i na Węgrzech w stosunku do powierzchni i ludności. Daleko nam do nich.
Liczba postów: 769
Liczba wątków: 22
Dołączył: 31.01.2014
Reputacja:
271
Oczywiście masz rację. Nie mniej w sytuacji kiedy wzdłuż autostrady należącej do państwa prowadzi droga krajowa i jest ona bezpłatna, to siłą rzeczy zachęca do korzystania z niej. Ze szkodą dla samej drogi i osób wokół niej mieszkających. Może należałoby dla cięzarówek wprowadzić wzorzec rumuński, czyli płatność za wszystkie drogi? Wtedy nie byłoby pokusy aby jeździć opłotkami i zaoszczędzić przy okazji kilka złotych...
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05.05.2020
Reputacja:
4
(27-11-2020, 1:31)Pudelek napisał(a): Oczywiście masz rację. Nie mniej w sytuacji kiedy wzdłuż autostrady należącej do państwa prowadzi droga krajowa i jest ona bezpłatna, to siłą rzeczy zachęca do korzystania z niej. Ze szkodą dla samej drogi i osób wokół niej mieszkających. Może należałoby dla cięzarówek wprowadzić wzorzec rumuński, czyli płatność za wszystkie drogi? Wtedy nie byłoby pokusy aby jeździć opłotkami i zaoszczędzić przy okazji kilka złotych... Idealne rozwiązanie ale znowu nie ma opcji na realizację. To jak każdy rząd niby chce zrobić porządek z patologiczną sytuacją na A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami. Ceny rosną, w korkach się stoi. Krótki odcinek w środku całej A4 a nikt z tym nic nie może zrobić. Chyba nikt nie zna tak chorej sytuacji w europie. Podobnie na A2 pomiędzy Koninem a granicą gdzie ceny rosną i tiry uciekają na krajówkę. Niestety fakt, że przez Polskę przebiegają główne korytarze drogowe w europie, ilość firm transportowych, słabe nasycenie dróg szybkiego ruchu w stosunku do powierzchni i ilości ludności, a nade wszystko chaos w ich budowie (co rząd to inna koncepcja) jak również fakt, że w Polsce nie buduje się dróg szybkiego ruchu jako całość tylko jakieś odcinki wokół miejscowości które robią za obwodnicę stanowi o tym, że jest jak jest. Co ciekawe mimo braku autostrad najnowsza koncepcja zakłada, że nie będą one budowane (zostaną dokończone te już istniejące) a państwo skupi się na drogach lokalnych, obwodnicach miast i skupi się na ekspresówkach, które są tańsze w budowie (w teorii, bo co chwilę słychać, że gdzieś wykonawca sam zeszedł z budowy czy go wyrzucono). Stąd np. S5 z Poznania do Wrocławia oddano w całości po chyba 8 latach od ustalonej daty. Zresztą pracę wokół niej jeszcze trwają. To samo na S3 w rejonie Polkowic. I co najważniejsze. My już płacimy za drogi. Przecież był podatek drogowy, który został zlikwidowany a jako podatek jest w cenie paliwa.
Liczba postów: 769
Liczba wątków: 22
Dołączył: 31.01.2014
Reputacja:
271
Jeśli o mnie chodzi to równie dobrze mogą być ekspresówki, a nie autostrady, byle nie takie jak np. S1 koło Żywca z jedną jezdnią... Tyle, że ekspresówki chyba z założenia mają być jedynie dwupasmowe, co na głównych ciągach transportowych absolutnie nie wystarczy. Jednak tam biegną autostrady i moim osobistym zdaniem na dzień dzisiejszy dokończenie tych głównych autostrad wystarczy. Dla mniejszego ruchu ekspresówki.
I tak największą bolączką na "prowincji" jest właśnie brak obwodnic, albo "obwodnice" takie jak np. w Opolu (jeden pas, linia ciągła, skrzyżowania kolizyjne) - tam się najczęściej tworzą korki. Przy odpowiednich obwodnicach można fajnie śmigać nawet bez S i A z przodu.
A4 między Krakowem i Katowicami to paranoja, używam jej tylko w ostateczności (niestety, zazwyczaj droga równoległa wcale mi nie wychodzi tam szybciej).
Liczba postów: 6,285
Liczba wątków: 11
Dołączył: 21.06.2013
Reputacja:
2,574
Link do aktualnej mapki słowackich autostrad... (wysokiej rozdzielczości)
>>> https://www.ndsas.sk/uploads/media/39f3b...6a4fa8.pdf
Liczba postów: 6,285
Liczba wątków: 11
Dołączył: 21.06.2013
Reputacja:
2,574
będzie drożej ... od 1. stycznia 2021 roku więcej zapłacimy za przejazd po węgierskich autostradach
Dla pojazdów kategorii D1 (motocykle i pojazdy osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przystosowane do przewozu 7 osób z kierowcą włącznie, oraz ich przyczepy) cena winietki (e-matrica):
- Heti (tygodniowa > ważna 10 dni): 3640 Ft
- Havi (miesięczna): 4970 Ft
- Éves (roczna): 44660 Ft
- Féléves (półroczna): 29820 Ft
- Megyei (okręgowa > ważna przez rok na terenie danego komitatu): 5200 Ft
Liczba postów: 6,285
Liczba wątków: 11
Dołączył: 21.06.2013
Reputacja:
2,574
18-12-2020, 7:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2020, 7:48 przez Sztasek.)
16 grudnia oddano do użytku ~51-kilometrowy odcinek autostrady M85 z Csorna do Sopron.
Z nowej drogi ekspresowej mogą bezpłatnie korzystać pojazdy kategorii D1 (system opłat e-matrica) do 31 grudnia 2020 r.
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.08.2014
Reputacja:
4
|