Ankieta: Mój ulubiony most to...
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Most Łańcuchowy / Széchenyi lánchíd
30.43%
7 30.43%
Most Elżbiety / Erzsébet híd
8.70%
2 8.70%
Most Małgorzaty / Margit híd
13.04%
3 13.04%
Most Wolności / Szabadság híd
47.83%
11 47.83%
Most Árpáda / Árpád híd
0%
0 0%
Most Petőfiego / Petőfi híd
0%
0 0%
Most Megyeri / Megyeri híd
0%
0 0%
Razem 23 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Mój ulubiony most to...
#11
Mam miłe skojarzenia z Erzsébet híd - przebiegałem przez niego z grupą rozentuzjazmowanych Japonek w godzinach szczytu. Możecie sobie to wyobrazić... Szeroki uśmiech Tym mostem przemieszczałem się wiele, wiele razy. Także Szabadság híd znaczy dla mnie więcej, niż inne. Ale ulubiony to Margit híd. Zupełnie inny niż wszystkie. Zgięty w połowie. Uwielbiam jechać tamtędy tramwajem - wiecie, jakie 4 i 6 są długie. Najlepszy most, dziwię się, że tylko ja na niego głosowałem. Język
Odpowiedz
#12
Słuchajcie, Strażak: nie jest ładne to, co ładne, ale to, co się komu podoba. Choć swego faworyta nie zmieniam, to urodę mostu Małgorzaty doceniam. A już szczególnie po remoncie.

Poza tym: witamy w gronie.
Odpowiedz
#13
(09-11-2012, 0:11)moziba napisał(a): Słuchajcie, Strażak: nie jest ładne to, co ładne, ale to, co się komu podoba.
W zupełności się zgadzam. Tylko myślałem, że 3/4 głosów będzie na niego, a jak kliknąłem to byłem pierwszą osobą, która na niego zagłosowała. Uśmiech
(09-11-2012, 0:11)moziba napisał(a): Poza tym: witamy w gronie.
Dzięki za powitanie, również wszystkich witam.

A tu Margit híd. Pod mostem znajduje się taki oto przejazd dla rowerzystów.
[Obrazek: tfTFP.jpg]
Odpowiedz
#14
Zagłosowałem Most Łańcuchowy, to chyba najbardziej rozpoznawalna wizytówka miasta.
Odpowiedz
#15
(07-09-2012, 14:06)Tudós napisał(a): Fanatykom Budapesztu polecam archiwalny numer "Renowacji i Zabytków" poświęcony właśnie temu miastu.
Poza sztampową historią jest tam wiele architektonicznych ciekawostek dotyczących historii rozbudowy miasta a także właśnie miast, łącznie z przekrojami i danymi liczbowymi. U mnie w domu to pozycja obowiązkowa, niestety już "sponiewierana" od używania i upływu czasu...

http://renowacjeizabytki.pl/index.php?pa...&Itemid=51
Jakiś czas temu kupiłem korzystając z tego polecenia, nie jest więc jeszcze sponiewierany.
Odpowiedz
#16
Ten wątek "trochę zapomniany" pozwolę sobie odświerzyć. Jest w nim trochę nostalgii i to mnie natchnęło. Pierwszym mostem, którym w Budapeszcie spacerowałem był Erzsébet híd Uśmiech ... spóźniłem się na ranny pociąg do Warszawy (wówczas Varsovia) i musiałem czekać do wieczora na następny (Báthory Expressz). Aby jakoś ten czas spędzić - a to całe 11 godzin - postanowiłem pospacerować. Od dworca Keleti Pályaudvar poszedłem prosto przed siebie ... pierwszy "śniadaniowy" odpoczynek na Blaha Lujza tér, dalej już poszło szybciej: Budapest, Gellért-hegy, Budavári Palota, Vár, Batthyány tér, Margit híd, Margit-sziget ... idealne miejsce na obiad, Parlament i Kossuth Lajos tér, Váci utca, Keleti Pályaudvar. To niezapomniane "kółeczko", był koniec kwietnia, zielono, ciepło, kwitły tulipany i bratki... późnym popołudniem, zmęczony, zadowolony, po skromnej kolacji na dworcu, niecierpliwie oczekiwałem na pociąg.
Mosty w Budapeszcie... kto by pomyślał, że jest ich dzisiaj 15: 12 to mosty drogowe, 2 kolejowe, 1 dla pieszych. Jako pierwszy most zbudowano Széchenyi lánchíd. Kolejne to: Margit híd, Összekötő vasúti híd, Szabadság híd, Erzsébet híd, Petőfi híd...
Oto kolejność mostów na Dunaju począwszy od północnej granicy Budapesztu: Megyeri híd, Újpesti vasúti híd,
K-híd gyalogoshíd (tylko dla pieszych), Hajógyári híd, Árpád híd, Margit híd, Széchenyi Lánchíd, Erzsébet híd, Szabadság híd, Petőfi híd, Rákóczi híd (pierwsza nazwa Lágymányosi híd), Déli összekötő vasúti híd, Kvassay híd, Gubacsi híd, Deák Ferenc híd.
Odpowiedz
#17
Budapeszt  Uśmiech  Ostatni element umieszczono na nowym moście kolejowym. To tzw. segment zamykający/łączący na Południowym Moście Kolejowym przez Dunaj, który jest jednym z ważniejszych obiektów kolejowych na Węgrzech. Stary most kolejowy o dwóch trakcjach szynowych zastąpionono nowm, zwiększono przepustowość mostu do trzech torów...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości