27-07-2012, 23:56
(27-07-2012, 7:24)kurek napisał(a): Generalnie, coraz więcej firm na świecie wyobla i zaokrągla swoje logo. Wynika to z tego, że my, jako ludzie, co zostało zbadane, lepiej identyfikujemy się z okrągłościami, niż ostro zakańczanymi kształtami
tak, taką tendencję oczywiście da się zauważyć, chociaż nie wydaje mi się, żeby to akurat był jakiś szczególnie mocny trend - logo obecnych igrzysk stanowi wręcz jego zaprzeczenie.
a temat mnie interesuje więc staram się być mniej więcej na bieżąco.
to jeszcze dorzucę parę ciekawych przykładów z Węgier:
akurat użycie "B" kojarzącego się z sercem to nic nowego - podobny koncept widać w znaku Lutheran Brotherhood i Belfastu, ale w przypadku Bp dodatkowo wstęga symbolizuje Dunaj, a poszczególne zgięcia - mosty:
logo jednej z peszteńskich gmin żydowskich, z literą szin sprytnie wkomponowaną w menorę.
BB, czyli Budapest Bank jako motylek.
most.
Kościół ewangelicki [luterański] z chrześcijańską rybką wkomponowaną w "e".
jest tego oczywiście sporo, ale trochę chyba się rozpisałem nie na temat... wydzieliłem.
: Ɔ(X)И4M :