Forum Węgierskie

Pełna wersja: Przez Słowację na Węgry - mapa płatnych dróg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tak z innej beczki: wczoraj niezłe korki na odcinku Poprad-Żilina. Najpierw od końca autostrady do pierwszych świateł w Rużomberku. Niemal wszystkie auta skręcały na BB, a światła były ustawione jako główne w kierunku Żyliny. Efekt - pół godziny w plecy. Ponad godzinę straciłem też od końca D1 przy Martinie, gdzie zaczynał się korek (potem się rozciągał chyba do przedmieść Martina prawie) i samo się rozładowywał dopiero w Żylinie... Po prostu nagle wyparował i wszyscy ruszyli z kopyta. Nie wiem czy taki ruch (jeździłem tą trasę dziesiątki razy i pierwszy raz coś takiego widziałem) czy inne cuda...
Pudelek - z reguły w dzień trzeba odstać swoje w kolejce...
Po zjaździe w Żylinie z autostrady D1 w kierunku na Kiszucaújhely(Kysucké Nové Mesto) w dzień zawsze stoję. Jadąc od przejścia granicznego Zwardoń w kierunku Żylina w dzień, też. Podobnie jest w Martinie.
Ale ja stałem z drugiej strony. Od strony Martina aż do Żyliny. Jeżdżę tą trasą od nastu lat, we wszystkie możliwe dni tygodnia i nigdy mi się to nie zdarzyło. Jednak w tą niedzielę miałem wrażenie, że na drogach słowackich jest więcej aut niż w normalny dzień roboczy! Myślałem, że raczej ludzie będą sobie odpoczywać (np. w Czechach zazwyczaj jest pusto w weekendy na szosach), a tu takie nawały.

W drugą stronę to mnie nie dziwi. Czadca się korkuje, a od kiedy w KNM ktoś podjął genialną decyzję o zmianie ronda na światła to też są tam regularne korki. Choć akurat tym razem mnie ominęły.
Te korki, o których piszemy, maję powiazanie z budową autostrad. Do końca roku maja potrwać prace zwiazane z budową autostrady D1 obwodnicy miasta Ruzomberok + przebudowa skrzyżowania w centrum, część D1 pomiędzy Żyliną i Martinem też w budowie.
Najwięcej problemów sprawia budowa rozjazdów na D3 w Czadca, tutaj w dzień długie korki. Ostatnim razem w piątek, przed niespełna miesiącem, stałem w kolejce przyd wjazdem do tunelu... mało tego, to jeszcze na światłach w centrum trzeba było odstać swoje, nieco dalej policja wstrzymywała ruch ciężarówek bo zakorkował się wjazd do Czadcy od strony Svrcinoveca.
aktualna >>>  Mapa słowackich autostrad i dróg ekspresowych  <<<
Nie do końca bym się z tym zgodził - to znaczy z powiązaniem z budową autostrad. Przecież D1 od strony Popradu swój bieg przed Rużomberkiem kończy od lat, więc w jaki sposób nagle teraz miałoby to wpływać na korki? Tak samo w tym drugim przypadku - rozumiem, gdyby przed Żyliną od wschodniej strony były prowadzone jakieś prace, ale ich nie ma. Nigdzie nie korkowało się przy miejscach budowy. Mnie to wygląda po prostu na taki wzrost ruchu, do tego złe ustawienie świateł w Rużomberku. Może przydałaby się policja do kierowania, ale ci zazwyczaj mają wszystko w d..e.

A Czadca to zupełnie inna historia... Jadąc na wakacje nawet przygotowałem sobie awaryjny objazd korków w mieście (dodatkowo wtedy rozgrzebano jeszcze ten fragment od Svircinovca), ale na szczęście ruch był bardzo płynny.

Czekam z niecierpliwością na ukończenie obwodnicy Rużomberka, ale chyba większy problemem jest ten odcinek z tunelem Martin-Żylina.
(31-07-2019, 16:03)Pudelek napisał(a): [ -> ]... Czekam z niecierpliwością na ukończenie obwodnicy Rużomberka, ale chyba większy problemem jest ten odcinek z tunelem Martin-Żylina.

Piszesz o tunelu "Višňové" ... znam te górzyste tereny jeszcze z lat 90-tych ub.wieku, często przemierzałem trasę od Dolnego Kubina do Martina, szególnie zimą było ciekawie gdy ograniczano ruch pojazdów w kierunku na Donovaly.
jak właśnie przeczytałem ten odcinek z tunelem ma być oddany do użytku dopiero w 2023... Zdaje się, że tam też Włosi dali ciała i zeszli z budowy...
Witajcie
Czy jest możliwość przekroczenia granicy Słowacko-Węgierskiej w miejscowości Velke Trakany?
Pozdrawiam
Jeżeli jest tam jakakolwiek przejezdna droga, to tak (samochodem), a dróżką także na piechotę.
Chyba łódką, bo ja widzę rzekę na granicy.